Zarządzanie - Administracja Nieruchomością
Oferujemy zarządzanie nieruchomością zarówno zlecone (administrowanie) jak i w przypadku, gdy nie ma osób chętnych do pełnienia funkcji członków zarządu, powierzone w myśl art.18 ust.1 Uowl.
Zachęcamy do skorzystania z opcji Zapytaj o cenę. Po otrzymaniu zapytania, przygotujemy ofertę dedykowaną dla Państwa nieruchomości. Poniżej znajduje się nasz poglądowy zakres usług.
Czynności związane z technicznym utrzymaniem nieruchomości wspólnej:
. Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
. Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
. Kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci;
. Kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali;
. Kontrola nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku;
. Kontrola nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości;
. Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
. Zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
. Pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości;
Czynności związane z obsługą Wspólnoty Mieszkaniowej i jej członków:
. Organizację Wspólnoty Mieszkaniowej - wystąpienie o nadanie nr NIP, Regon, założenie konta bankowego;
. Protokolarne przejęcie nieruchomości;
. Weryfikowanie stanu formalnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali i właścicieli lokali;
. Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
. Monitorowanie ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną;
. Przygotowywanie i obsługa obowiązkowego zebrania właścicieli nieruchomości;
. Wizytacje nieruchomości;
. Udzielanie informacji właścicielom oraz użytkownikom lokali poprzez telefon, e-mail w uzgodnionych terminach podczas dyżurów na terenie nieruchomości;
. Comiesięczne raportowanie na temat kondycji finansowej i spraw w realizacji
Czynności związane z gospodarką ekonomiczno-finansową Wspólnoty Mieszkaniowej
. Prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów i przychodów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
. Przygotowywanie projektów planów gospodarczych (w formie planów rzeczowo - finansowych) i korekt tych planów;
. Przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;
. Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych;
. Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
. Przygotowywanie comiesięcznych informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach;
. Analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości. Windykacja przedsądowa;
. Analizowanie i nadzór nad windykacją należności od właścicieli lokali w nieruchomości. Windykacja przedsądowa;
. Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów /odczyty liczników oraz rozliczanie kosztów zużytych mediów/, funduszu remontowego;
. Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali;
. Przygotowywanie przelewów. Dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy właścicieli nieruchomości z zastrzeżeniem konieczności uzyskania podpisów członków Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej;
Czynności związane z aktywnym doradztwem oraz planowaniem działań:
. Ustalanie i wprowadzanie procedur operacyjnych zgodnych z celami Właścicieli Nieruchomości;
. Analizowanie, doradzanie i według potrzeb opracowywanie koncepcji działania dostawców usług dla nieruchomości;
. Analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych;
. Analizowanie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w w/w zakresie;
. Przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
. Porady prawne związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości wspólnej;
. Egzekwowanie uprawnień właścicieli z tytułu gwarancji i rękojmi na części wspólne nieruchomości oraz innych zobowiązań dotyczących części wspólnych nieruchomości;
|